Telefoniabonnemang

Telefoni i Småland

Som ansluten till Wexnet har du möjlighet att ansluta dig till miniTels IP-telefonitjänst. Våran IP-telefonitjänst erbjuder konkurrenskraftiga priser och flexibilitet för privatkunder såväl som företagskunder. Vill du behålla ditt gamla nummer så ordnar vi givetvis det. Det enda du behöver är en internetanslutning. Har du ingen internetanslutning så erbjuder vi det här. Våra kunder i Småland kan beställa våra tjänster antingen genom att kontakta oss eller via sin stadsportal.

Kontakta oss så hjälper vi er till en helhetslösning som täcker alla era behov av telefoni.

Hemtelefon ”wex”

 Till fasta telefoner: 0,09 kr/min

 Till mobiler: 0,19 kr/min

 Öppningsavgift: 0 kr

Utlandspriser ->

69 kr/mån

Beställ

Fördelar med fast telefoni från miniTel

Erfaren leverantör 

Vi på miniTel har mångårig erfarenhet av telefonileverans, både till privat- och företagskunder. 

Attraktiv prissättning 

Vi har attraktiv prissättning på våra produkter och tjänster för samtliga av våra kunder. Både till svenska och utländska nummer.

Anpassat för dig 

Önskar du behålla ditt gamla nummer och din gamla telefon så hjälper vi dig till en lösning som passar dina behov. 

Såhär beställer du

För att flytta med sitt egna fasta telefonnummer, skriv ut denna blankett och fyll i med dina uppgifter. Skicka därefter in denna till oss på miniTel så kan du snart börja använda ditt egna nummer.

Vem gör uppsägning hos min nuvarande telefonioperatör och behövs detta? Vid flytt (sk. portering) av ett telefonnummer från en annan telefonioperatör till miniTel begär miniTel att få ta över ditt telefonnummer till ett specifikt datum.
Hos vissa operatörer gäller detta som en uppsägning och du behöver inte göra något mer.
Men hos vissa operatörer kan det krävas att du gör en uppsägning för att inte bli fortsatt fakturerad.
Du kan också ha uppsägningstid eller en tidsbindning på ditt befintliga abonnemang.
För att undvika att bli debiterad dubbelt eller bli debiterad eventuella extra avgifter när numret begärs över av miniTel måste du kontrollera ditt avtal med din nuvarande operatör.
Tänk på att ditt abonnemang inte får vara avslutat eller stängt till det datum du begär att miniTel ska ta över numret.
Ett avslutat abonnemang kan aldrig flyttas.

Du måste själv säga upp ditt befintliga abonnemang.
Kontakta din telefonoperatör som du har idag och meddela dom att du vill avsluta ditt abonnemang.
Bestäm ett avslutningsdatum med din befintliga operatör, det är detta datum du anger under ”Önskat datum för nummerflytt” på blanketten.

Blanketten ska skickas in senast 2 v. innan avslutningsdatum för befintligt abonnemang.

Kostnaden för nummerflytt på 200:- tillkommer på din nästa faktura.
Post- och telestyrelsens information ”Behåll numret vid operatörsbyte”
Blankett för nummerflytt
Formulär för beställning av Wexnet

Logga in/skapa konto på stadsnätet Wexnet.

När du loggat in kan du gå vidare till steg 2 (nedan) och välja din önskade hastighet.

Välj ditt önskade paket

Småland
Wex  

Ring oss

Vi har öppet mellan 09:00-17:00 helgfria vardagar.

0455-655400

Maila oss

Vi besvarar mail inom 24 timmar på helgfria vardagar.

support@minitel.se eller använd formulär

Tjänster

Telefoni

Internet

TV

Kontakt

Campus Gräsvik 8
371 41 Karlskrona
Hitta hit

Kundtjänst:
0455-655400
Helgfria vardagar 09:00-17:00
Lunchstängt 12:00-13:00

E-post: support@minitel.se

Organisationsnummer: 559010-7024

Copyright © miniTel AB. En hemsida av Capace Media.