Driftinformation

Vi övervakar ständigt vårt nät så att alla våra kunder får den hastighet man har beställt.

Driftinformation och felanmälan

 

Wexnet

211018 20:44

Just nu har vi problem med DHCP server. Normalt delar vi ut 2 st dynamiska ip adresser per kund men just nu lyckas DHCP server att dela ut en ip adress. Har du flera enheter (utrustningar) inkopplade direkt i fiber då rekommenderar vi att ni koppla endast router i fiber och resterande utrustningar bakom router.

Vi jobbar på för fullt för att lösa problemet så fort som möjligt. 

Felet är nu åtgärdat 211019 16:58, vi rekommenderar att man ska använda en router och kopplar sina enheter bakom router.

Wexnet:

Planerat underhållsarbete den 3 november

När:
3 november mellan klockan 00:00 – 05:00.
Vart:
Växjö samt närliggande tätorter i Växjö kommun.
Kundpåverkan:
Det kan komma att bli ett kort avbrott för de påverkade kunderna i Wexnets öppna stadsnät.
Varför:
Mjukvaruuppgradering

Om miniTel’s bredband

Vi övervakar ständigt vårt nät så att alla våra kunder får den hastighet man har beställt.
Någon “sämsta” nivå har vi inte. Hos miniTel har du aldrig någon bindningstid/uppsägningstid.
Som kund har du allt att vinna på att välja oss. Vi vill bara ha nöjda kunder!

Vår hastighetsgaranti

Testa oss gärna på den oberoende sajten Bredbandskollen.se. För att få en rättvis bild av din verkliga hastighet är det bra om du gör tre mätningar med en timmes mellanrum. Tänk också på att hastighetsgarantin bara gäller trådbunden anslutning och inte trådlös (WiFi).

Om du tycker att hastigheten är lägre än vad du betalar för, är det bara att höra av dig till vår Kundservice på 0455-655 400.
Vi ser efter vad det är som krånglar på väg till din dator. Det finns några saker du själv kan göra för att öka möjligheten till ett snabbare bredband , se nedan.

Tips för att få upp farten

Några saker du kan göra för att öka hastigheten är att…

  • Tänka på att ha rätt inställningar i din dator
  • Se till att du har ett uppdaterat operativsystem
  • Ha de senaste drivrutinerna till ditt nätverkskort
  • Använda en ny dator med nya komponenter, som processor, nätverkskort och hårddisk
  • Kontrollera att din dator inte har några virus
  • Bara använda hela kablar och kontrollera att de är rätt inkopplade

….så får du ut så mycket som möjligt av ditt bredbandsabonnemang från miniTel.

Tjänster

Telefoni

Internet

TV

Kontakt

Campus Gräsvik 2
371 41 Karlskrona
Hitta hit

Kundtjänst:
0455-655400
Helgfria vardagar 09:00-17:00

E-post: support@minitel.se

Organisationsnummer: 559010-7024

Copyright © miniTel AB. En hemsida av Capace Media.